لوبیا چیتی و خواص آن

لوبیا چیتی و خواص آن

لوبیا چیتی english،لوبیا چیتی پلو،لوبیا چیتی به انگلیسی،لوبیا چیتی چاق کننده است؟،لوبیا چیتی در بارداری

لوبیا چیتی یک از لوبیاهای پر طرفدار برای پخت قورمه سبزی است.بهتر است بدانید که یک فنجان لوبیای چیتی یا 193 گرم از آن 670 کالری دارد که از این مقدار، 21 کالری آن به چربی، 483 کالری از آن به کربوهیدرات موجود در لوبیا و 165 کالری به پروتئین موجود در آن تخصیص داده شده است.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

جالب است بدانید که  این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده و قند موجود در آن در مقایسه با انواع لوبیا کمتر می باشد. البته لوبیا چیتی به دلیل داشتن پروتئین فراوان، منبع غذایی مفیدی برای تأمین پروتئین روزانه و پیشگیری از مبتلا شدن به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان  شناخته شده است.بدنیست بدانید که میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

گفتنی است که این ماده غذایی منبع مناسبی از ویتامین «ث» بوده، همچنین میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در این نوع لوبیا قابل توجه است.قابل ذکر است که تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در این لوبیا است. البته قرار دادن میان‌ وعده‌های غذایی دارای لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی ایفا می نماید.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

قابل ذکر است که این در حالی است که رژیم غذایی دارای لوبیا چیتی موجب ترشح حداقل میزان لپتین در خون شده و از مبتلا شدن به چاقی ناشی از افزایش اشتها پیشگیری خواهد نمود.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

حبوبات نقش موثری در سلامتی افراد دارند.

لوبیا چیتی و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا قرمز

لوبیا

لوبیا سفید

لوبیا سبز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.