فواید و خواص عسل طبیعی برای پوست و زخم و پوست صورت

خواص عسل ,خواص عسل و دارچین,خواص عسل طبیعی,خواص عسل گون,خواص عسل برای پوست,خواص عسل مانوکا,خواص عسل و زنجبیل,خواص عسل کنار,خواص عسل برای کودکان,خواص عسل و سیر,خواص عسل و دارچین برای لاغری,خواص عسل و دارچین برای پوست,خواص عسل و دارچین برای پوست صورت,خواص عسل و دارچین برای بارداری

خواص عسل,خواص عسل و دارچین,خواص عسل طبیعی,خواص عسل گون

در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص عسل طبیعی برای پوست و زخم و پوست صورت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

عسل مخلوطی از قند و ترکیبات دیگر است. از نظر کربوهیدرات‌ها باید بگوییم که عسل عمدتا گلوکز و فروکتوز است و این باعث می‌شود که شبیه به شربت اینورت باشد، که تقریبا ۴۸٪ فروکتوز، ۴۷٪ گلوکز و ۵٪ ساکارز است. باقی کربوهیدرات‌های موجود در عَسَل عبارتند از مالتوز، ساکارز، و سایر کربوهیدرات‌های پیچیده.  عسل نیز درست مانند تمام شیرین کننده‌های مغذی، عمدتا قند است و تنها شامل مقداری ویتامین و مواد معدنی است. این ماده‌ی شیرین خوراکی همچنین حاوی مقادیر بسیار کمی از ترکیبات مختلف است که تصور می‌شود به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، از جمله کیریسین، پینوبانکسین، و ویتامین C. ترکیب خاص انواع مختلف عَسَل بستگی به گل‌هایی دارد که در دسترس زنبورهایی که عسل تولید می‌کنند، است.

خواص عسل

خواص عسلها معجزه ای برای سلامتی بدن : مصرف عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود، خط های ایجاد شده روی صورت را کاهش می دهد و خشکی آرنج و پاشنه پا را برطرف می کند. نرم کننده حاوی عسل، از ایجاد موخوره جلوگیری می کند و باعث براقی مو می شود.روند سوخت و ساز را تسریع می بخشد و باعث کاهش وزن می شود.عمل بینی

خواص عسل,خواص عسل و دارچین,خواص عسل طبیعی,خواص عسل گون

مصرف یک قاشق چای‌خوری عسل در روز کمک می‌کند تا یک زندگی طولانی و سالم داشته باشید. اغلب آدم‌هایی که عمر طولانی دارند مصرف‌کنندگان همیشگی عَسَل بوده‌اند. هرچند یک واقعیت جالب که باید توضیح داده شود، این است که زنبورداران در مقایسه با گروه‌های شغلی دیگر در سراسر جهان کم‌تر به سرطان و ورم مفاصل (آرتریت) مبتلا می‌شوند.

خواص عسل و دارچین

مصرف آن با سیر خام، ویروس و عفونت های باکتریایی را از بین می برد.تقویت کننده بینایی و تسکین دهنده گلودرد است و به نوعی شربت سینه محسوب می شود.انرژی زاست، خستگی مفرط را برطرف می کند، میزان هوشیاری ذهن را افزایش می دهد؛ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، ماده مغذی، ویتامین و آنتی اکسیدان های لازم را به بدن می رساند.با بهبود جریان خون رسانی، مانع از بیماری قلبی و آسیب به رگ ها و به خصوص مویرگ ها می شود.عملکرد روده را تنظیم می کند، قولنج و سندروم بی قراری روده ها را درمان می کند خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد.

خواص عسل,خواص عسل و دارچین,خواص عسل طبیعی,خواص عسل گون

عسل خالص و گرما ندیده به طور طبیعی یک محرک جنسی خفیف است، چرا که حاوی مواد متعددی مانند روی، ویتامین E، و غیره است که باروری و قدرت جنسی را بهبود می‌دهند. مصرف منظم مخلوطی از عَسل و پودر سیر قبل از خواب داروی مقوی غرایز جنسی است که استقامت جنسی و لذت را افزایش می‌دهد.

خواص عسل گون

سوختگی را تسکین می دهد، زخم ها را ضدعفونی می کند، التهاب و درد را کاهش می دهد و روند درمان را تسریع می بخشد.میزان اضطراب را کاهش می دهد و مانند مسکن عمل می کند.آرامش و خواب آرام ایجاد و میزان PH بدن را قلیایی می کند.مانع از شکل گیری تومورهای سرطانی می شود.  از سوء هاضمه و رفلکس اسیدی معده می کاهد، زخم های دستگاه گوارش را درمان می کند. آنزیم های طبیعی موجود در آن، روند هضم غذا را بهبود می بخشد.مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند.خاصیت ضد قارچی دارد.با جویدن موم آن، علایم تب یونجه بهبود می یابد.تشنگی و علایم گرمازدگی را برطرف و سکسکه را متوقف می کند.

خواص عسل,خواص عسل و دارچین,خواص عسل طبیعی,خواص عسل گون

اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، عَسَل می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. عَسل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند اگر با آب گرم و آب لیمو مصرف شود. به مدت هزاران سال، عسل به عنوان یک درمان خانگی در طب آیورودا برای کمک به از بین رفتن چربی استفاده شده‌است.

خواص عسل طبیعی

خاصیت ملین دارد.مخلوط آن با فلفل سیاه و زنجبیل آسم را تسکین می دهد.آب سیر همراه با عسل، فشارخون را کنترل می کند مخلوط عسل، دارچین در آب جوش، در بهبود آرتریت، عفونت مثانه و نفخ معده موثر است. کلسترول مضر را کاهش می دهد و ویروس ها را از بین می برد. روند پیری را کند، قدرت شنوایی را تقویت و بوی بد دهان را رفع می کند.استفاده موضعی از مخلوط عسل، دارچین و روغن زیتون داغ مانع از ریزش مو می شود و دندان درد را نیز متوقف می کند.توجه داشته باشید عسل حاوی هاگ های قارچ است و سیستم ایمنی بدن نوزادان توان مقابله با آن را ندارد. لذا نوزادان زیر یک سال نباید تحت هیچ شرایطی عسل مصرف کنند.

خواص عسل