اثرات درمانی و خواص خاکشیر برای پوست و زنان باردار و زنان شیرده

اثرات درمانی و خواص خاکشیر برای پوست و زنان باردار و زنان شیرده برای سایت جسارت

خواص خاکشیر برای پوست صورت ,فواید خاکشیر برای پوست صورت,خاصیت خاکشیر برای پوست صورت,خواص خاکشیر بر پوست صورت,خواص خاکشیر روی پوست صورت,خواص خاکشیر برای پوست,خواص خاکشیر برای پوست و مو,خواص خاکشیر برای پوست چیست

اثرات درمانی و خواص خاکشیر برای پوست و زنان باردار و زنان شیرده

خواص خاکشیر برای پوست صورت , فواید خاکشیر برای پوست صورت , خاصیت خاکشیر برای پوست صورت , خواص خاکشیر بر پوست صورت

در این مطلب از سایت جسارت به اثرات درمانی و خواص خاکشیر برای پوست و زنان باردار و زنان شیرده می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

 اگر تصمیم دارید وزن خود را افزایش دهید و برای این کار دست به دامن انواع و اقسام مکمل‌های غذایی و دارویی شدید به توصیه ما عمل کنید. هر روز صبح ناشتا پیش از آنکه سراغ صبحانه بروید از شربت خاکشی و شیر میل کنید. به این ترتیب می‌توانید با نوشیدن این خاکشی صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود به مرور زمان کمک کنید. به اعتقاد درمانگران درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود، بنابراین افرادی که به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند و البته توجه داشته باشند که از سلامت شیر و پاکیزه بودن آن مطمئن شوند.

خواص خاکشیر برای پوست صورت

 بسیاری از مردم با خاصیت خنک کنندگی، ضد عطش خاکشیر آشنا هستند و به همین دلیل آن را در فصل تابستان در برنامه های غذایی خود می گنجانند یا در روز های گرم تابستان از شربت خاکشیر و ترکیب آن با عرق های گیاهی نظیر شاه تره برای پذیرایی از مهمانانشان استفاده می کنند. اما خاکشیر علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد که از میان آنها به دفع سنگ کلیه، بهبود برخی از اختلال های پوستی و درمان اسهال می توان اشاره کرد.

 همه ما به‌خوبی می‌دانیم که با گرم‌شدن هوا فصل بیماری‌هایی مانند آبله‌مرغان و سرخک از راه می‌رسد. چه بخواهیم چه نخواهیم کودک خردسال ما نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارد و دیر یا زود با بدنی مملو از دانه‌های ریز و قرمزرنگ آبله مرغان مقابل چشمتان ظاهر می‌شود. چاره‌ای نیست تنها راه‌حل این است که برای آسایش هر چه بیشتر او دست به‌کار شوید و چه چیز بهتر از نسخه‌های گیاهی و طبیعی. نوشاندن شربت خاکشی کم‌شیرین به کودک مبتلا به آبله‌مرغان و سرخجه یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش حرارت درونی و خارش برون‌ریزی‌های پوستی است، بنابراین در روز ۳ تا ۴ لیوان خاکشی برایش تهیه کنید و درصورتی که می‌توانید بدن کودک‌تان را با کمک دانه‌های سرخ‌رنگ خاکشی بخور دهید. برای این کار می‌توانید از یک منقل کوچک یا اسفند دودکن استفاده کنید. به این ترتیب خاکشی را روی حرارت قرار دهید و با دودی که از آن به‌دست می‌آید بدن کودک را بخور دهید. این کار به کاهش سوزش، خارش و التهاب بیماری کمک می‌کند.

فواید خاکشیر برای پوست صورت

خاکشیر برای روشن شدن پوست : برای از بین بردن لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌ صورت روزانه و مستمر به مدت ۳ هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن کک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب لازم است ترنجبین را ۵ ساعت در آب خیس کنید و  پس از این مدت آن را صاف کرده و به آن ۲ قاشق خاکشیر پاک کرده اضافه کنید و میل کنید. با نوشیدن این شربت گیاهی به مرور شاهد روشنی پوست و از بین رفتن لک‌ها خواهید بود.

اثرات درمانی و خواص خاکشیر برای پوست و زنان باردار و زنان شیرده

خواص خاکشیر برای پوست صورت , فواید خاکشیر برای پوست صورت , خاصیت خاکشیر برای پوست صورت , خواص خاکشیر بر پوست صورت

 یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای خاکشی درمان یبوست‌های ناشی از غلبه سودا در بدن و یبوست‌‌های ناشی از اضطراب و تنش‌های عصبی است. یکی از مهمترین علائم این نوع یبوست تکه‌تکه خارج شدن مدفوع از بدن است. حتی گاهی مقداری از مدفوع در روده‌ باقی می‌ماند و بدن قادر نیست روده‌ها را به‌درستی تخلیه کند و این مسئله به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی برای سلامت فرد می‌شود، چرا که باقی ماندن مدفوع در روده‌ها موجب جذب مواد سمی و ناسالم از طریق جداره روده می‌شود. برای درمان این نوع یبوست و همین‌طور درمان یبوست و کم‌آبی ناشی از کهولت سن نسخه‌ای گیاهی و بسیار ساده وجود دارد. به گفته درمانگران مصرف  یک قاشق غذاخوری خاکشی کوبیده شده به همراه قندآب می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود سوءمزاج و درمان یبوست داشته باشد.

خاصیت خاکشیر برای پوست صورت

موی بدون شوره با مصرف خاکشیر : نوشیدن خاکشیر ۲ تا ۳ لیوان در روز به افرادی که به شوره‌ و خارش سر مبتلا هستند توصیه شده است. نوشیدن خاکشی به این افراد کمک می‌کند تا با اصلاح مزاج برای همیشه با شوره و خارش پوست سرشان خداحافظی کنند.

 یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشی، کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید. برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشی را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. می‌توانید در هفته یک‌بار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید.

خواص خاکشیر بر پوست صورت

خاکشیر برای درمان جوش صورت : مخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره، بیدمشک وکاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است . مدت درمان با این نسخه دست کم ۳ هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود.

خواص خاکشیر برای پوست