آیا می دانستید رابطه مستقیمی بین مصرف زرشک و سقط جنین وجود دارد؟

 زرشک و سقط جنین ,زرشک سقط جنین,زرشک برای سقط جنین,زرشک باعث سقط جنین می شود,زرشک در سقط جنین,ایا زرشک باعث سقط جنین میشود,آب زرشک برای سقط جنین,مصرف زرشک برای سقط جنین,تاثیر زرشک در سقط جنین,اب زرشک باعث سقط جنین میشود,طرز مصرف زرشک برای سقط جنین,طرز استفاده زرشک برای سقط جنین,خوردن زرشک برای سقط جنین,چگونگی مصرف زرشک برای سقط جنین,ایا زرشک باعث سقط جنین می شود,نقش زرشک در سقط جنین

زرشک و سقط جنین , عوارض مصرف زرشک و سقط جنین , مصرف زرشک و سقط جنین

در این مطلب از سایت جسارت به رابطه مصرف زرشک و سقط جنین می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف زرشک و سقط جنین

استفاده از داروهای گیاهی در برخی موارد از جمله زمان بارداری میتوانند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.یکی از مهمترین آسیبهایی که استفاده از داروهای گیاهی بدون مشورت پزشک میتواند در دوران بارداری برای مادر ایجاد کند سقط جنین است.در میان گیاهان مختلف انواعی وجود دارند که میتوانند با تحریک رحم و فعل و انفعالات مختلف در بدن موجبات سقط جنین را فراهم کند.گیاهانی که باعث سقط جنین میشوند به دو دسته تقسیم میشوند دسته ای که در فرهنگ و سنت غذایی ما جای دارند و سالهاست که مورد استفاده قرار میگیرند و دسته دوم گیاهانی که چندان مصرفی ندارند و شاید حتی نام آنها هم به گوشتان نخورده باشد.بنابراین در مورد دسته دوم تقریبا به نظر میرسد هیچ خانمی در دوره بارداری که اوج احتیاط است سراغ گیاهانی که ناشناخته هستند برود امادر مورد دسته اول که در سبد غذایی روزانه افراد قرار دارد ممکن است تذکر در برخی موارد باعث احتیاط بیشتر شود.ذکر این نکته بسیار اهمیت دارد که سقط آور بودن برخی گیاهان مسئله ای نیست که طی تحقیقات مختلف به اثبات رسیده باشد بلکه وقتی گفته میشود برخی گیاهان به سقط آور بودن مشهور هستند، منظور این است که افرادی به صورت تجربی مشاهداتی داشتند که آنها را به این نتیجه رسانده که الزما هم درست نیست.

آب زرشک و سقط جنین

زرشک باعث انقباض رحم می شود.

هر گیاهی که شانس انقباض عضلات مختلف بدن را افزایش دهد میتواند سقط جنین را هم تحریک کند.

در این میان بافت رحم عضلات مخططی دارد که تحریک را افزایش میدهد. البته این در صورتی است که زیاد مصرف شود.

از جمله گیاهانی که به نظر میرسد سقط جنین را افزایش میدهند زرشک و ریشه آن است. میوه زرشک یکی از مواردی است که

ابن سینا برای آن اثرات سقط آور قائل شده است. این میوه دارای آلکالوئیدها و همچنین ترکیبات فنلی از

قبیل آنتوسیانین هاست. مشخص شده یکی از آلکالوئیدهای اصلی میوه زرشک،

میتواند موجب انقباضات عضلانی صاف رحم شده و افزایش انقباض می تواند منجر به سقط شود.

بیشتر بخوانید :

سقط جنین

زنجبیل و سقط جنین

گل گاوزبان و سقط جنین

کندر و سقط جنین

زرشک و سقط جنین , عوارض مصرف زرشک و سقط جنین , مصرف زرشک و سقط جنین

مصرف روزانه ۱۰گرم زرشک باعث سقط جنین می شود.

عوارض مصرف زرشک و سقط جنین

در بیشتر منابع از مواد گیاهی مانند زعفران و زرشک به عنوان سقط کننده نام برده شده است و

مصرف آنها در دوران بارداری بخصوص در ماههای اول که خطر سقط بیشتر است ممنوع است. از مصرف مواد گیاهی در

ماههای اول بارداری پرهیز کنید زیرا این مواد می توانند باعث سقط جنین شوند.

بهتر است با پزشک زنان خود مشورت کنید تا ایشان در مورد مواد غذایی که

نباید با توجه به شرایطتان مصرف کنید به شما توضیحاتی دهند.

زرشک و سقط جنین , عوارض مصرف زرشک و سقط جنین , مصرف زرشک و سقط جنین

خوردن زرشک در غذا و به مقدار کم خطری ندارد، اما مصرف آب زرشک ممنوع است.زرشک تازه یا خشک، چاشنی محبوبی برای غذاهایی مانند زرشک‌پلو یا ته‌چین است که مصرف کم آن در بارداری هم بی‌خطر است.اگر در تابستان هوس یک لیوان آب زرشک خنک یا در پاییز هوس خوردن زرشک تازه کردید، حتماً خودتان را  از خوردن آن منع و جایگزینی برایش پیدا کنید. زرشک حاوی ماده‌ای به نام بربرین است که می‌تواند باعث ایجاد انقباضات رحمی و سقط جنین شود. پس در بارداری، از خوردن بیش از حد زرشک، دم‌نوش زرشک، آب ‌زرشک و زرشک تازه با نمک حتماً خودداری کنید.

زرشک و سقط جنین

میوه زرشک یکی از این موارد است که ابن سینا برای آن اثرات سقط آور قائل شده است.این میوه دارای الکالوئید هایی نظیر بربرین، پالماتین، بربامین می باشد. همچنین ترکیبات فنلی از قبیل آنتوسیانین ها،کاته شین ها، فلاونول ها و ۳ اسیدهای کلروژنیک در آن گزارش شده است.از دیگر ترکیبات میوه می توان قندها، تانن ها، اسید های آلی، مواد معدنی و کاروتنوییدها را نام برد. میوه زرشک از نظر درمانی اثرات بیولوژیکی و فارماکولوژیکی متعددی را شامل است که می توان اثرات خلط آور، ضدسرفه، ضدمیکروب، ضدقارچ، کاهنده فشار خون و ضدتب را نام برد و همچنین می توان از آن در درمان بیماری های کبدی و صفراوی، روماتیسم، نقرس استفاده نمود.تحقیقات جدید در مدل های حیوانی، نقطه نظرات اطباء گذشته، در مورد منع مصرف زرشک در بارداری را مورد تایید قرار می دهد.به طوری که مشخص گردید که بربرین که یکی از آلکالوئید های اصلی میوه زرشک است، می تواند موجب انقباضات عضلانی صافرحم گردد و افزایش انقباض می تواند منجر به سقط شود. لازم به ذکر است که بربرین علاوه بر اثرات سقط آور آن به علت سمیت در دوز های بالای آن موجب اثرات تراتوژنیک می شود.همچنین ماده دی ئیدرواکسید بالمیتینیوم (DPH) Dihydropalimitinum hydroxide موجود در میوه زرشک دارای خاصیت ضد استروژنی است کهباعث آتروفیه شدن آندومتر و سیر برگشتی غدد استرومائی و چروکیده شده آن می شود. این تغییرات باعث عدم تغذیه کامل جنین و اختلال در عملکرد رشد و نمو جنین می گردد. در ضمن بررسی های انجام شده بر روی مدل حیوانی مشخص نمود کهتجویز kg/g ۵/۳ عصاره آبی میوه زرشک در موش های سوری نژاد Balb/c در روز های ۷، ۸ و ۹ بارداری که برابر ۳ ماهگی در انسان است، می تواند موجب توقف رشد جنین ها و بروز ناهنجاری در ستون مهره، دستگاه عصبی، چشم، صورت و دست ها گردد.

زرشک و سقط جنین , عوارض مصرف زرشک و سقط جنین , مصرف زرشک و سقط جنین

تغذیه مادر از جمله مواردی است که در پایداری دوره جنینی دارای اهمیت فراوان می باشد. استفاده صحیح از مواد غذایی و ادویه ای می تواند موجب رشد و نمو جنین شده و سلامت جنین را تضمین نماید. از طرف دیگر مصرف ناصحیح و نامتعادل می تواند باعث بروز ناهنجاری های جنینی گردد. اطباء و دانشمندان از قرن ها قبل به اثرات برخی از میوه ها و سبزیجات در دوره جنینی آگاهی داشته اند. به طوری که ابن سینا در کتاب ارزشمند قانون مصرف برخی از مواد را در بارداری منع نموده است که زرشک یکی از آن مواد است.

زرشک و سقط جنین

بیشتر بخوانید :

خواص زرشک برای پوست

خواص زرشک سیاه

خواص زرشک قرمز

زرشک در بارداری