کلم قمری و خواص آن

کلم قمری و خواص آن

کلم قمری به انگلیسی،کلم قمری پلو شیرازی،کلم قمری،کلم قمری خواص،کلم قمری+خواص

کلم های انواع مختلفی دارد و بسیار متفاوت هستند اما با خاصیت فراوان

قابل ذکر است که شاید باور کردنی نباشد که کلم خیلی از عفونت ها و بیماری ها را از بین می برد و حتی یک مرهم مناسب برای زخم هابه حساب می آید.در واقع زمانی که آب کلم و یا خود کلم را نوش جان می کنید و یا از آن مرهمی برای زخم ها می سازید به طبیعی ترین شکل ممکن به سلامتی تان خدمت نموده اید. کلم با یبوست، زخم معده، آرتروز، برونشیت، سرطان و غیره مقابله می نماید.

کلم قمری، خواص کلم کلم قمری،خواص کلم قمری

شاید باور نکنید که کلم یک ماده ی غذایی ایده آل برای مقابله با یبوست است. این ماده ی غذایی پر خاصیت سرشار از فیبر می باشد.البته اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم هر 200 گرم کلم بیش از 20 درصد نیاز روزانه ی ما به فیبر را تأمین می کند. در واقع حتماً هم می دانید که فیبرهای غذایی موجب تحریک روده ها و دفع راحت می شود. برای همین هم کلم می تواند با یبوست مقابله و از بروز آن پیشگیری خواهد نمود. روش مصرف: لازم به ذکر است که زمانی که کلم در آب می جوشد آب همان اولین جوش ها یک ملین طبیعی است. توصیه می کنیم تا بهبود وضعیت تان روزانه 2 تا 4 لیوان آب کلم پخته میل کنید. توجه داشته باشید که نباید بیش از یک ساعت کلم را جوشاند. در این صورت آب آن کاملاً برعکس عمل کنموده  و شما را دچار یبوست می کند. لازم به ذکر است که خواص آنتی‌اکسیدانی فلاوونوئیدهای موجود در کلم موجب تسریع سرعت درمان دمل و جوش می شود. باید بدانید که کلم خواص ضدالتهابی دارد و در درمان مشکلات ناشی از التهاب مفید است.

کلم قمری،خواص کلم قمری

جالب است بدانید که کلم سرشار از ویتامینC، بتاکاروتن و آهن است و موجب تولید گلبول‌های قرمز بیشتری می شود. برای همین هم می تواند با کم خونی مقابله خواهد کرد. لازم به ذکر است که نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می دهد که خانواده‌ی کلم‌ها و سبزیجات غده‌ای برای پیشگیری از آرتروز موثر امی باشد. کلم سرشار از آنتی‌اکسیدان هایی به نام «گلوکوزینولات» است که غضروف استخوان ها را تقویت کرده و از سایش آن ها پیشگیری می نماید. روش مصرف:بهتر است هر هفته حداقل دو مرتبه کلم خام به عنوان سالاد میل شود. اگر کلم پخته دوست دارید بهتر است که آن را بخارپز کنید.

کلم قمری،خواص کلم قمری

بدنیست بدانید که کلم یک مرهم فوق‌العاده برای مشکلات پوستی است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن قادر هستند که زخم ها را درمان کرده و ترک و سوختگی را رفع کنند.

کلم قمری،خواص کلم قمری

سبزیجات برای سلامتی خانواده بسیار مهم هستند لطفا در سبد غذایی خود قرار دهید.

کلم قمری و خواص آن

مطالب مرتبط:

کلم چینی

کلم بنفش

کلم بروکلی

لوبیا چیتی و خواص آن

لوبیا چیتی و خواص آن

لوبیا چیتی english،لوبیا چیتی پلو،لوبیا چیتی به انگلیسی،لوبیا چیتی چاق کننده است؟،لوبیا چیتی در بارداری

لوبیا چیتی یک از لوبیاهای پر طرفدار برای پخت قورمه سبزی است.بهتر است بدانید که یک فنجان لوبیای چیتی یا 193 گرم از آن 670 کالری دارد که از این مقدار، 21 کالری آن به چربی، 483 کالری از آن به کربوهیدرات موجود در لوبیا و 165 کالری به پروتئین موجود در آن تخصیص داده شده است.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

جالب است بدانید که  این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده و قند موجود در آن در مقایسه با انواع لوبیا کمتر می باشد. البته لوبیا چیتی به دلیل داشتن پروتئین فراوان، منبع غذایی مفیدی برای تأمین پروتئین روزانه و پیشگیری از مبتلا شدن به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان  شناخته شده است.بدنیست بدانید که میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

گفتنی است که این ماده غذایی منبع مناسبی از ویتامین «ث» بوده، همچنین میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در این نوع لوبیا قابل توجه است.قابل ذکر است که تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در این لوبیا است. البته قرار دادن میان‌ وعده‌های غذایی دارای لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی ایفا می نماید.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

قابل ذکر است که این در حالی است که رژیم غذایی دارای لوبیا چیتی موجب ترشح حداقل میزان لپتین در خون شده و از مبتلا شدن به چاقی ناشی از افزایش اشتها پیشگیری خواهد نمود.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

حبوبات نقش موثری در سلامتی افراد دارند.

لوبیا چیتی و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا قرمز

لوبیا

لوبیا سفید

لوبیا سبز

عوامل موثر در بروز تپش قلب

عوامل موثر در بروز تپش قلب

تپش قلب,بیماری تپش قلب,تپش قلب در بارداری,علائم تپش قلب,درمان تپش قلب,درمان تپش قلب با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان تپش قلب,تپش قلب را چگونه درمان کنیم,تپش قلب در کودکان,تپش قلب در بزرگسالان,تپش قلب در نوزادان,تپش قلب در بهار,تپش قلب در تابستان,تپش قلب در پاییز,تپش قلب در زمستان,آشنایی با تپش قلب,همه چیز در مورد تپش قلب,تپش قلب واگیردار است,تپش قلب و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان تپش قلب

عوامل موثر در بروز تپش قلب

آیا می دانید چه عواملی باعث تپش قلب می شود؟

عواملی همچون استرس، هیجان و کم خوابی در تپش قلب موثر است،احساس آگاهی از ضربان قلب را تپش قلب می‌گویند؛ زیرا افراد در مواقع عادی از تپش قلب خود ناآگاه هستند و این تپش قلب به صورت تپیدن و لرزیدن ظاهر می‌شود.هرگاه فرد ضربان قلب خود را احساس می‌کند لازم است به پزشک مراجعه کند که در مواردی که این تپش قلب ناشی از بیماری‌های قلبی همچون افتادگی دریچه پرولاپس و یا فشارخون باشد، نگران کننده است. در غیر این صورت در سایر موارد که ناشی از استرس یا رژیم غذایی خاصی باشد، جای نگرانی وجود ندارد.تپش قلب در زنان شایع‌تر است، اما درمان‌های دارویی آن ربطی به سن و جنس ندارد و در همه افراد بسته به علت و ریشه تپش قلب یکسان است.مصرف برخی مواد غذایی همچون چای و قهوه، سیگار و نوشابه گازدار باعث تپش قلب می‌شوند که در چنین مواردی رعایت یک رژیم غذایی خاص به افراد توصیه می‌شود.غذاهای نفخ دار، سبزیجات و میوه‌های خام ممکن است باعث بروز تپش قلب در افراد شود.

عوامل موثر در بروز تپش قلب

کسی که دچار تپش قلب می‌شود باید به پزشک مراجعه کند. پس از انجام معاینات لازم نوار قلب از بیمار گرفته می‌شود که تا حد زیادی می‌تواند علت تپش قلب را مشخص کندگاه نیز انجام آزمایشهایی برای تشخیص برخی بیماریهای زمینه‌ای لازم است. در نهایت اگر علت تپش قلب مشخص نشود، دستگاهی به نام هولترمونیتور یا نوار قلب متحرک به فرد متصل می‌شود تا اگر در طول 24 ساعت فرد دچار تپش قلب شد، نوار قلب در همان حالت از بیمار گرفته شود و نوع آریتمی قلب فرد مشخص شود. علاوه بر هولتر مونیتور، می‌توان از تست ورزش استفاده کرد تا پزشک و بیمار اطمینان حاصل کنند که فعالیت شدید، عامل بوجود آورنده آریتمی خطرناک نیست.اصول درمان بر درمان تپش قلب، حذف عامل بوجود آورنده (دارو، تنباکو، قهوه، چای و الکل) تشخیص و درمان بیماریهای همراه (پرکاری تیروئید، افت قند خون، علائم یائسگی و اضطراب ) استوار است که در اکثر موارد با رعایت عادات مناسب زندگی و تغذیه، پرهیز از استرس ها و هیجانات و انجام ندادن فعالیتهای ورزشی نامتناسب تپش قلب فرد بهبود می‌یابد.

عوامل موثر در بروز تپش قلب