همه چیز درباره آشنایی با علت و درمان تکرر مدفوع در کودکان

تکرر مدفوع

تکرر مدفوع ,تکرر مدفوع نشانه چیست,تکرر مدفوع در بارداری,تکرر مدفوع در کودکان,تکرر مدفوع کودک نشانه چیست,تکرر مدفوع,تکرر مدفوع در نوزادان,تکرر مدفوع نوزاد

تکرر مدفوع , تکرر مدفوع نشانه چیست , تکرر مدفوع در بارداری , تکرر مدفوع در کودکان

توضیحاتی در مورد تکرر مدفوع

وضعیت اجابت مزاج و مدفوع شما می تواند نشانگر خوبی از وضعیت سلامت باشد. بر همین اساس است که پیش از کشیدن سیفون بهتر است نگاهی به مدفوع خود داشته باشید. اما از کجا متوجه شویم که شرایط عادی است و مشکلی وجود ندارد؟ دفع مدفوع نباید نیازمند فشار بیش از حد باشد. حرکات روده و اجابت مزاج نباید همراه با درد و آسیب باشد. در شرایط ایده آل، مدفوع باید با کمترین میزان فشار دفع شود و احساس تخلیه کامل را داشته باشید. 

در این مطلب از سایت جسارت در مورد تکرر مدفوع صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

رنگ مدفوع

مدفوع باید طیفی از رنگ قهوه ای یا سبز داشته باشد. به طور معمول، از زمان مصرف غذا تا تبدیل شدن به مواد زائد حدود سه روز طول می کشد. اگر مدفوع طیفی از رنگ سبز را نشان می دهد، ممکن است مدت زمان کمتری برای گوارش سپری شده باشد، اما به طور کلی دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. سیاه یا قیری رنگ بودن مدفوع ممکن است نشانه ای از وجود خون باشد. خون ناشی از زخم معده یا مشکلات معده با عبور از دستگاه گوارش تیره‌تر می شود.

یبوست چیست

به طور معمول، اجابت مزاج سه بار یا کمتر در هفته به عنوان یبوست شناخته می شود. در مقابل، تعیین اجابت مزاج بیش از اندازه بر مبنای روزانه دشوارتر است. برخی افراد به واسطه ژنتیک یا سبک زندگی نیازمند دفع مدفوع سه بار یا بیشتر در روز هستند. مشکل زمانی شکل می گیرد که تغییری چشمگیر در الگوی اجابت مزاج شما رخ دهد. اگر میزان دفع مدفوع شما به ناگاه از سه بار در هفته به سه بار در روز برسد می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی باشد و نباید نادیده گرفته شود.

مدفوع بدبو

مدفوع فوق العاده بدبو اغلب با آن چه می خورید در ارتباط است، اما می تواند نشانه ای از یک وضعیت پزشکی نیز باشد. غذاهایی که به درستی گوارش نشده اند به روده بزرگ می رسند و یک فرآیند تخمیر آغاز می شود که قند را به گاز تبدیل می کند. این روند می تواند مدفوع بسیار بدبو را تولید کند. در یک دستگاه گوارش سالم، غذا در روده کوچک تجزیه شده و احتمالا مقدار چندانی به روده بزرگ نمی رسد تا فرآیند تخمیر شکل بگیرد. اگر مدفوع شما بویی فراتر از بوی ناخوشایند طبیعی دارد با یک پزشک مشورت کنید. ممکن است عدم تحمل غذایی یا حساسیت غذایی داشته باشید که باید به آن رسیدگی شود.

بیماری سلیاک

اگرچه بیماری سلیاک تنها حدود یک درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد، اما بنابر ارزیابی های صورت گرفته، 83 درصد آمریکایی های مبتلا به این بیماری از آن بی خبر بوده اند. نشانه های موجود در مدفوع می تواند یکی از نشانگرهای اصلی ابتلا به این بیماری باشد. با ابتلا به بیماری سلیاک، بدن قادر به تحمل گلوتن، پروتئینی در گندم، چاودار، و جو نیست. مصرف گلوتن موجب از بین رفتن پرزهای روده کوچک می شود و از این رو، فرد قادر به جذب مواد مغذی از غذاهای مصرفی نخواهد بود. این مساله به شل شدن مدفوع منجر می شود. دنبال کردن یک رژیم غذایی فاقد گلوتن می تواند به جذب مواد مغذی کمک کرده، مدفوع را سفت‌تر سازد، و به بهبود نشانه های دیگر مانند خستگی، درد، نفخ، افسردگی، یا راش ها کمک کند.

شناور شدن مدفوع

هنگامی که مدفوع به جای آن که غرق شود، شناور می ماند می تواند به معنای وجود گاز اضافی در دستگاه گوارش شما باشد. اگر مقدار زیادی لوبیا، جوانه گندم، کاهو، یا یک وعده غذایی بسیار بزرگ خورده باشید، شناور شدن مدفوع به واسطه گاز کاملا عادی است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با این وجود، اگر شناور شدن زیاد رخ می دهد یا متوجه ظاهر روغنی مانند مدفوع شده اید، این می تواند به وجود چیزی در بدن که از جذب چربی ها از غذا جلوگیری می کند، اشاره داشته باشد. به عنوان مثال، التهاب یا عفونت در لوزالمعده می تواند از ترشح کافی آنزیم های گوارشی جلوگیری کند. حساسیت غذایی یا عفونت می تواند به پوشش روده آسیب وارد کند که میزان جذب را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برای بررسی های دقیق‌تر با پزشک مشورت کرده و آزمایش مدفوع دهید.

اجابت مزاج طبیعی

یک فوق تخصص گوارش معتقد است اجابت مزاج از سه بار در روز تا سه بار در هفته طبیعی محسوب می شود البته به شرط اینکه هربار خیلی طول نکشد و نیازی به زور زدن بیش از حد و استفاده از وسایل کمکی برای تخلیه مدفوع وجود نداشته باشد. به گفته او اجابت مزاج باید حداقل روزی یک بار انجام شود. قوام مواد دفعی نیز باید به صورتی باشد که فرد را اذیت نکند یعنی نه آنقدر خشک باشد که مدت دفع را طولانی کند، به فرد فشار بیاورد و ناحیه مقعد را زخم کند و نه آنقدر آبکی باشد که همراه خود مایعات بسیار زیاد و مواد مغذی که از قبل جذب شده اند را دفع کند.

اسهال و یبوست

پزشکان یبوست را به دو صورت تعریف می کنند؛ یکی زمانی که تعداد دفعات مدفوع کردن کم می شود (کمتر از سه بار در هفته) و دیگری زمانی که فرد هر روز دفع دارد اما یا دفع ناکامل دارد یا اجابت مزاجش همراه با مشکلاتی مثل احساس انسداد است و نیاز به وسایل کمکی برای تخلیه مدفوع پیدا می کند. اسهال نیز به حالتی گفته می شود که در آن قوام مدفوع کاهش پیدا می کند؛ حال این کاهش قوام می تواند همراه با افزایش دفعات اجابت مزاج (بیشتر از سه بار در روز) یا افزایش حجم مدفوع (بیشتر از 200 سی سی در روز) باشد. اگر حجم مدفوع افزایش پیدا نکرده باشد و فقط تعداد دفعات اجابت مزاج زیاد شده باشد، می گوییم فرد دچار اسهال کاذب شده است. این حالت بیشتر در کسانی دیده می شود که مبتلا به روده تحریک پذیر هستند. درصورت وقوع یبوست یا اسهال و حتی اسهال کاذب، حتما باید به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

بیشتر بخوایند :

سه نما


نشانه های سرطان مری

در این مقاله، ما می خواهیم در مورد سرطان مری صحبت کنیم. ما امیدواریم این نگرانی شما برای کاپیتان باشد. سرطان مری یک سرطان است که در لوله غذا ایجاد می شود. این لوله به نام مری است بین گلو و معده. علائم شامل بلعیدن مشکلات و کاهش وزن است. سایر علائم این بیماری شامل درد در هنگام بلع، سرگیجه، غدد لنفاوی متورم، (تشکیل غده) در اطراف مغز استخوان، سرفه خشک و احتمالا سرفه یا استفراغ خون است.
نشانه های سرطان مری

علائم سرطان مری در زمانی که سرطان مری در مراحل اولیه قرار دارد، معمولا قابل مشاهده نیست. در واقع، سرطان مری گاهی علائم اولیه خود را نشان می دهد که بیماری به طور صحیح پیشرفت کرده است. با پیشرفت علائم، یک یا چند مورد از علائم زیر را می توان در بیمار مشاهده کرد: سرطان مری. دیسفاژی: این مشکل اغلب علائم اولیه سرطان مری است که ناشی از تشکیل تومور و تنگ شدن مسیر است. مریم ایجاد شده است در این مورد، بیمار ممکن است در طول بلع غذا احساس تنگی کند. اگر این مشکل تشدید شود، احتمال دارد که فرد هنگام استفاده از مایعات نیز در معرض مشکل باشد. تهوع: پس از غذا خوردن (که در واقع باعث می شود غذا بازسازی شود که به نظر می رسد در مری است)، بیمار احساس تهوع می کند. درد: درد قفسه سینه یا درد قفسه سینه در هنگام بلع (oedinophagia یا مصرف مواد خوراکی دردناک) کاهش وزن سرفه استفراغ: مخصوصا در هنگام بلع مواد غذایی یافت شده طب سوزنی ریفلاکس اسید: علائم ریفلاکس معده می تواند در مراحل اولیه بیماری باشد. وقتی که سرطان در انتهای مرزی پیشرفت می کند، معده را معکوس می کند. این علائم عبارتند از درد در قفسه سینه و سوزش سر دل. لازم به ذکر است که ریفلاکس اسید در بسیاری از افراد بدون علت خاص دیده می شود و اکثر افراد مبتلا به این مشکل سرطان مری را ندارند.
سرطان مری

سرطان مری یک تغییر در سلول های دیواره مری و رشد سلول های غیر طبیعی در مری است. دو نوع از سرطان مری وجود دارد. سرطان سینه ای که بیشتر در اندام فوقانی مری و آدرناکاریسینوما اتفاق می افتد که بیشتر در انتهای مری به خصوص در اطراف دلبستگی معده به مری اتفاق می افتد. تحقیقات نشان داده است که سرطان های مری به تازگی بیشتر به مری بستگی دارد، اما شواهدی روشن برای آن وجود ندارد. یکی از بیماری های مری است که بیماری مری بارت است که در آن پوشش مری با شبیه معده مشابه است. این گروه از بیماران در معرض خطر بیشتری برای سرطان مری هستند و ممکن است نیاز به مراقبت از پزشک داشته باشند.
نشانه های اولیه سرطان مری

سرطان مری یک سرطان است که در مری قرار می گیرد - داخل یک لوله طولانی و توخالی که از گلو به معده متصل می شود. مری کمک می کند تا غذا را از پشت گلو به هضم برساند. سرطان مریم معمولا در سلولهای مری ایجاد می شود. سرطان مری در هر نقطه ای از مری اتفاق می افتد. مردان بیشتر احتمال دارد که سرطان مری را از زنان تشخیص دهند. سرطان مری ششمین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. شیوع بیماری در مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است. در بعضی مناطق، میزان بالای سرطان های مرزی ممکن است به سیگار کشیدن، الکل یا عادات غذایی خاص و چاقی مربوط باشد.
نشانه های سرطان مری

درد قفسه سینه

فشار یا سوزش

کاهش وزن بدون تلاش

به سختی بلعیده، خروپف - سرفه، قلب یا اختلال نعوظ

سرطان زودرس هیچ نشانه ای ندارد.

توضیحات التهاب دندان

توضیحات التهاب دندان
Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دیسک کمری‬‎

عفونت های دندانی، که به آن آبسه دندان نیز گفته می شود، معمولا در ناحیه بین دندان و لثه یا ریشه دندان رخ می دهد. دلایل زیادی برای این بیماری وجود دارد. با این وجود، شایع ترین علت باکتری های مضر، ریشه های دندان را با نفوذ به پوست، دندان ها و یا ترک ها، تحت تاثیر قرار می دهد. بعدها، این باکتری گسترش یافت و به ریشه نوک رسید. هنگامی که از عفونت دندان رنج می برید، ممکن است التهاب، درد و شروع کیست های روده را تجربه کنید. اگر بیماری به سرعت و با دقت درمان نشود، باکتری های مضر به استخوان هایی که از دندان ها پشتیبانی می کنند، گسترش می یابند. در نتیجه، این امر منجر به ناراحتی های جدی خواهد شد. حتی وقتی درد و درد احساس نمی کنید، این بدان معنی نیست که عفونت درمان شده است. باکتری های مضر همچنان رشد می کنند و بافت ها را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین، مهم است که با دندانپزشک مشورت کنید زیرا نمیتوانید عفونت دندان را به طور کامل از بین ببرید. با این حال، شما می توانید درمان های خانگی طبیعی به عنوان یک درمان کمکی برای از بین بردن درد در عفونت دندان استفاده کنید. این داروهای خانگی به شما کمک می کند تا درد و التهاب را از بین ببرید و روند درمان را سریعتر کنید. در این مقاله ما درباره جنجال در مورد التهاب دندانی صحبت خواهیم کرد، امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.


عفونت و التهاب دندانعفونت دندان اغلب به علت وجود باکتری های مضر کیست گلومرولی است. این آبسه دندان می تواند در هر بخش از دندان و به دلایل مختلف رخ دهد. به طور خاص، آبسه پرای اپیکال در ریشه دندان رخ می دهد، در صورتی که آبسه پریودنتال (در اطراف دندان یا دندان قرار دارد) در لثه ها رخ می دهد که در نزدیکی ریشه دندان رخ می دهد. دلایل متعددی برای این بیماری وجود دارد، از قبیل بیماری لثه، پوسیدگی دندان، رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات، قند، بهداشت دهان و دندان و مواد غذایی چسبنده. گاهی اوقات این بیماری به علت آسیب دندانی قبلی یا آسیب دندانی نیز اتفاق می افتد. مهم است که برای درمان کامل عفونت دندان با پزشک خود مشورت کنید، زیرا تنها درمان آن ممکن نیست. دندانپزشک آبسه را خشک می کند و عفونت دندان های شما را تعمیر می کند. دندانپزشکان برای حفظ ریشه دندان های آسیب دیده با درمان کانال ریشه تلاش می کنند، اما کجا می دانید که یک عفونت یا آبسه دندان دارید؟ این علائم و نشانه ها در اینجا به شما خواهد گفت هنگامی که به دندانپزشکی. علائم رایج دندان درد شدید و شدید است. شما ممکن است احساس درد در هنگام زدن یا خوردن غذا در دندانهای آسیب دیده احساس کنید. هنگامی که از عفونت دندان رنج می گیرید، دندان آسیب دیده به غذای سرد یا گرم حساس است. در نتیجه، آبسه دندان باعث اشتها و طعم شما خواهد شد. بیمارانی که دچار عفونت دندان هستند، در فرم یا گونه تورم ایجاد می کنند. برای بیمار دندان دهان و دهان را دشوار خواهد ساخت. علائم و نشانه های دیگر عفونت های دندانی شامل گره های لنفی متورم تحت فک و گردن، نفس بد و تب است. عفونت های دندانی نیاز به تشخیص و درمان دقیق و خاص توسط دندانپزشک دارند.